Blog
Lang zal Eland leven
De woorden over bestemmingen en op reis zijn. Met hoofdletters geschreven. Het intrigeert, houdt vast en zet aan tot nadenken. Een boek met starters om te filosoferen. Om na te denken over het leven en middenin het leven.
Veertjes vol verdriet
Met de heldere tekeningen vormt dit verhaal een fijne starter voor gesprekken met kinderen. Om vanuit een brede invalshoek aandacht te besteden aan verdriet én om in te zetten in specifieke situaties.
Verdriet mag er zijn
Een boek om op elk moment de klas in te halen. En om weer op terug te pakken als een situatie is die vraagt om extra bedding voor verdriet. Hoe fijn dat het lieve toegankelijke figuur ‘Verdriet’ ons in beeld en woord meeneemt naar een wereld die voor ieder mens soms aan de orde is
De helft van mij
Een schoolopdracht vormt de starter van een hartverwarmend verhaal waarin jongeren herkenningspunten en erkenning kunnen vinden als het goed om hun eigen ervaringen ten aanzien van rouw en verlies.
Het is een zachte dag vandaag
Op de achterflap van het boek staat: ‘Gedichten voor jong en oud over grote én kleine dingen, fijne én moeilijke momenten. Over later, dromen, onze aarde, respect, houden van en nog zo veel meer.’
Alva en het eiland van herinneringen
Dit warme verhaal geeft een brede blik op herinneringen door middel van een herinneringen-eiland waar er goed gezorgd wordt voor deze waardevolle belevenissen die we nooit meer willen vergeten.
Boeken van Beijer Uitvaartzorg
Boeken die geschreven zijn om kinderen te begeleiden bij afscheid en verlies. Ze geven je richting en inspiratie en een mogelijk haakje in contact met ouders.
De zomer die alles was
Vriendschap, verlies en rouw komen in verschillende verhaallijnen samen in het verhaal over Puca en Rover. De onderwerpen combineren het leven van alledag met uitzonderlijke en ingrijpende situaties die in de levens van kinderen kunnen voorkomen. Op een mooie manier worden de verschillende thema’s met elkaar verweven.
Ik zou willen dat mijn volgende leerkracht wist…
Hoe waardevol kan het zijn om kinderen in relatie met de vertrouwde leerkracht(en) van nu de kans te geven om duidelijk te maken wat ze belangrijk vinden dat de volgende leerkracht weet. Dat is waardevolle aandacht voor doorlopende levenslijnen.